Sagolika Resor..

Nu känner jag mig för att ta mig tid och ork och berätta en lite från alla mina Thaliandresor som jag har hunnit med hitills, och jag lovar er att flera besök där kommer det att bli. Jag ska berätta det jag kommer ihåg, eftersom vissa av resorna var ju ett bra tag sedan.

1997-
Första resan Till Thailand Gick ifrån Arlanda då jag endast var 6 år gammal. Vi flög till Phuket och bodde sen på ett Hotell som hette Hotell Felix. På hotellet fanns det en elfantbäbis som hette Linda. Hon kommer jag ihåg att jag lekte med väldigt mycket, och det var en pojke som skötte om Linda på hotellet. Varje morgon gick hon ner till stranden för att ta sig ett dopp i havet. På hennes ryggen fick man sig några turer. Vi var där i 2 veckor och jag minns även att Phuket var grymt öde jämnfört mot var det var några år senare vi åkte dit. Väldigt stor Frukostbufé som hade mycket att erbjuda hade dom.

1999- Då åkte vi tillbaka till Phuket så tog vi med oss farmor och farfar. Vi bodde på Karon beach i två bungalos. Precis bredvid stranden. Den resan var väldigt lugn vi åkte ut på några båtturer ut till james bond ön. Där dom har spelat in en av filmerna, och även en ö där dom spelade in The beach. Stranden var helt underbar! Sanden var precis som mjöl, vitt och jätte mjukt. Den här Thailandresan lärde jag mig även att spela poker, så jag och sebbe spelade väldigt mycket med farmor och farfar på kvällarna. En kväll när vi skulle gå och lägga oss hade vi en stor ödla i taket,och farmor vägrade att gå och lägga! Hon trodde att ödlan skulle ramla ner på henne, haha :) men det var faktiskt inge vidare att ligga och titta på en stor ödla i taket när man skulle sova. 

2001- Denna gång gick resan till Kao lack i två veckor. Där träffade vi på familjen Sundholm ifrån Bollnäs. Jag blev väldigt bra vän med tjejen Matilda, vi hade grymt roligt tillsammans om dagarna. Letade pärlor i poolen som folk tappade ifrån sina flätade hår. ( som vi såklart också hade) Vi åkte på elefantsafari i djungeln och så åkte vi på bambuflottar i någon flod, där en familj innan oss hade sett en stor orm simmat omkring. Men det var något vi slapp se :) Efter dom två veckorna hade gått så åkte Sundholms hem, och vi åkte vidare till Phuket en vecka till. Där träffade vi Nathalies Pappa ville. så han gjorde oss sällskap på semestern. En sak som jag tycker är så obehagligt är att se alla bilder från tsunamin från Kao lack, för att det var en massa bilder från vårat hotell och stranden där vi var, och allt var ju helt förstört. Ett ställe där man har jätte fina minnen ifrån som bara spolades bort med vattnet..

2003- Den här gången beställde vi resan tillsammans med Familjen Sundholm eftersom vi kom i sån nära kontakt med varandra, så vi började att träffas mycket hemma i Sverige. Jag och Matilda träffade i princip på varje lov vi hade och på helgerna. Något som är tråkigt nu är att det var kanske två år sedan jag träffade henne senast. man glider ifrån varandra och tappar kontakten, och det är sjukt tråkigt! så det lär vi ändra på. I alla fall så åkte vi till koh samet, koh chang, Pataya, Bankok, Vi reste runt rätt mycket på 3 veckor. En speciell sak som jag kommer ihåg från den resan var att första natten på koh samet fanns det inte ett enda hotellrum ledigt någonstans! Det var någon speciel högtid för Thailändarena eller något, så verkligen allt var FULLT! så vi fick hyra ett stort hotellrum som inte ens var färdigt, där sov vi åtta personer, haha det blev så varmt där inne så jag och matilda la oss och sov på stengolvet under en stor fläkt som fanns i taket. Den natten var väldigt jobbigt och lång. Men det ordnade sig till slut. 

2006- Vi flög till Bankok och sedan vidare till Koh samui. Den här gången drog vi med oss familjen Jakobsson. Det blev en två veckors resa till det paradiset. Vi hyrde moppeder och åkte till ett jätte stort vattenfall och badadet där. Grymt fint var det, jag kanske kan lägga ut lite bilder senare och visa, vet inte riktigt var alla bilder finns någonstans. Men det bästa och mysigaste av allt på den resan var nog att Annika och Anders gifte sig. Så jag fick även vara med på ett vackert bröllop där. Dom gifte sig på stranden i Koh samui. Det ska jag nog också göra någongång ;)  
Det värsta är att vi har åkte nästan varannat år fram till Nu? och var är årets Thailandresa? Det har förfan varit tradition att åka dit varannat år. Men iår blir det Egypten för min del, och brosan sticker till Thailand utan familjen? så han fortsätter i alla fall och sköter traditionen. Bra gjort seb.
Det var allt från mig om  mina 5 resor till Thailand.
image418

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0