Fadder till en Tiger

Dagens skolmat bestod av korv i slaskig sås och pasta! Ingen höjdare faktiskt. Det blev som tur ingen matte idag, eftersom vi skulle på något slags föredrag om alkohol och droger, osv. Nu sitter jag och väntar på att engelskan ska börja, vi ska förmodligen fortsätta med våra engelska häften, Imorgon har vi nationella så lär väl förbereda sig lite till det. Idag när jag kommer hem så ska jag nog färga om löshåret, och sedan ska jag och mathias på middag hemma hos Maud och Håkan. Får se vad dom bjuder på för gott! Igår anmälde jag mig även att bli en Buzzador, fast det kanske kommer dröja några månader innan jag börjar att få hem lite prover. men det kommer att bli riktigt roligt i alla fall. När jag kommer hem tänkte jag även lägga ut en bild på hur jeansjackan blev när den blev färdig :)
Jag har funderat på att bli fadder, fadder för en tiger. 

Hotet emot tigern
Ibörjan av 1900 talet fanns det runt 100 000 tigrar. Nu finns det endast ca 3500 i några få länder i Asien, och det tycker jag är hemskt! För att tigern är ett sådant vackert djur :) Tre av åtta underarter är redan utdöda och den sydkinesiska tigern är mycket nära total utrotning.

Jakt och ett ökat befolkningstryck är de främsta anledningarna till att tigrarna minskar i antal. På senare år har också användandet av malda tigerben i orientalisk medecin ökat kraftigt och tjuvskytte är vanligt. Så att jag tycker att det är värt det! Nu är det dags för engelska. Adios
image514 


Kommentarer
Postat av: Frida

jag tycker det är gulligt att du ska bli fadder till Muhammed =)

2008-04-16 @ 19:00:10
URL: http://fridalytter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0