En sista dag i Löjtelahm

Idag har jag och Släkten tillbringat hela dagen i Löjtelahm, våran gemensamma stuga långt ut i boschen! Jag skulle inte alls med ifrån början, men vad skulle jag göra helt ensam hemma en helsöndag, när mathias även var på match i Sundsvall. Näe så då var det lika bra att följa med ut luften.
Meningen med dagen i Löjtelahm var att vi skulle bygga en ny brygga som alla har tjatat om runt 2 årstid! Och äntligen så blev det dags.
Min Arbetssyssla valde jag iallfall själv! jag tog ansvar att passa vovven :) När dom andra satt igång att börja skruva och såga, så gick jag och Ronja in och la oss i stugan och sov tills luchdags. det tycker jag var det bästa alternativet iaf. Efter vi hade käkat underbar mat av min underbara mormor så var jag tvungen att gå ut och kika lite hur det gick för dom. Det var faktiskt riktigt roligt att lyssna på lär jag säga! Det var ganska mycket disskutioner runt omkring.. Men innan dagen var slut var bryggan i vattnet. Fast den är tyvärr inte färdig än pågrund av att det tog slut med batterier i borrmaskinen. Men nu når inte stackar ronja ner till vattnet från bryggan, så då får hon ta sig ett dopp om hon är törstig :)

Nu ska jag ta och titta på niofilmen på trean, som vanligt.. för sen kommer thias hem från matchen :)

Lite bilder från dagen!

          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0